poniedziałek, 3 listopada 2014

Co jeść, żeby poprawić pamięć?


Wiele osób wciąż narzeka na swoją pamięć, co jest jedną z wymówek nie uczenia się (nie tylko języków obcych). Oczywiście funkcjonowanie naszego mózgu zależy od niezliczonych czynników mniej lub bardziej od nas zależnych. Jednym z tych, na które mamy wpływ jest dieta. Nasz mózg czerpie 20% dostarczanej przez nas energii. Co jeść by pomóc naszej mózgownicy?

 

Woda z cytryną

 


Każdy dzień obowiązkowo zacznijcie od wody z cytryną. Od razu po przebudzeniu wypijcie szklankę tego cudownego napoju. Cudownego?-zapytacie zdziwieni. Ależ tak! Nie dość, że dodaje energii, pobudza nasz organizm do działania, to dodatkowo wpływa pozytywnie na naszą cerę, zapobiega przeziębieniu oraz oczyszcza z toksyn.

No dobrze, ale co dalej?

Orzechy

 


Z pewnością wiecie jak wygląda orzech włoski. Czy czasem nie przypomina Wam kształtem naszego mózgu? Otóż zawarte w nich minerały poprawiają naszą koncentrację i pamięć.
Orzechy włoskie dostarczają naturalny tłuszcz, witaminę E, C oraz kwas lanolinowy, który jest niezbędny dla pracy naszych komórek nerwowych.
Zaleca się także spożywanie pozostałych orzechów, tj. nerkowca, migdałów, orzechów ziemnych, etc.


Ryby



Zawarte w rybach kwasy omega3  są niezbędnym budulcem mózgu.
Poprawiają koncentrację i chronią układ krążenia. Wybierajcie raczej ryby tłuste. Najbogatsze w kwasy omega3 będą makrela, łosoś, tuńczyk, sardynki, halibut, śledź czy pstrąg.
Jednak uważajcie! Niektóre ryby, np. panga, nie zawierają w ogóle kwasów omega3.



Siemię lniane

 


Jest najbogatszym źródłem lecytyny, cynku i cennych kwasów tłuszczowych omega-3. Ja piję je prawie codziennie lub dorzucam do owsianki. Wystarczy łyżeczkę mielonego siemienia zalać pół szklanki gorącej wody i wymieszać. Po przestudzeniu pijemy do dna!
Poza tym, siemię lniane pomaga w zapobieganiu przeziębieniu oraz lepszym trawieniu.

Dynia



Dynia zawiera błonnik, fosfor, potas, wapń, magnez, nieco witaminy C oraz tych z grupy B, a także cenne kwasy: pantotenowy, asparaginowy oraz nikotynowy, które polepszają pamięć i koncentrację.
Pestki dyni pomagają usuwać toksyny z organizmu i wpływają pozytywnie na nasz system nerwowy. Są cennym źródłem cynku i  magnezu.
Spożywanie garści pestek dziennie z pewnością zapewni nam lepszą pamięć.

Czekolada

 


Czekolada poprawia koncentrację, pomaga zwalczyć zmęczenie i polepsza nastrój. Jest bogata w potas, magnez i fosfor, które są niezastąpione w sytuacjach stresowych, przewlekłym zmęczeniu oraz wysiłku intelektualnym. Jednak biała czekolada, która jest pozbawiona kakao nie ma tylu cennych wartości odżywczych, co jej ciemniejsze odmiany. Na pewno zwiększa poziom endorfin i serotoniny w mózgu, a tym samym poprawia nastrój i zmniejsza stres.


Herbata

 


Każdy rodzaj herbaty jest idealną mieszanką relaksacyjną dla mózgu ze względu na połączenie kofeiny i aminokwasu teaniny. Razem pozytywnie wpływają na naszą pamięć.


Oczywiście tego typu produktów jest mnóstwo. Tutaj wspomniałam tylko o tych sprawdzonych na własnej skórze. Możecie podzielić się swoimi ulubieńcami w komentarzach ;)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza